צריך מנוע לרכב ?
התקשר עכשיו להצעת מחיר, ללא התחייבות
03-716-5040

מאמרים וכתבי עת

מנועים לרכב והספקת הדלק

מערכות של הספקת דלק למנועים ברכב דומות זו לזו, השוני הוא רק במקומו של מיכל הדלק, בסוג הדלק המשמש את המנוע. ובעיקר במבנה של מנועים לרכב ובדרך פעולתם. בגלל התנאי הנסיעה המשתנים ובגלל דרישות שונות של סוגי יצרני רכב שונים, מערכות הספקת הדלק משתנות ומשתכללות עם הזמן כדי להבטיח הספקת דלק יעילה וחסכונית.
החלקים של מערכת הספקת הדלק:
1. מיכל הדלק
2. משאבת דלק
3. קרבוראטור (מאייד)
4. מתקן לחימום של תערובת הדלק
5. מסנן אוויר
6. ווסת
חלקה העיקרי של מערכת הספקת הדלק הוא הקרבוראטור. את הקרבוראטור אפשר לכוונן בקלות טכנית יחסית לשאר חלקי המנוע, והכוונון צריך להשאר קבוע לאורך זמן. קרבורטור מערבב את האוויר עם הדלק ויוצר אדים של אוויר עם רסיסי דלק. ההרכב הרצוי של התערובת הוא: יחידת־משקל אחת של הדלק לעומת כחמש עשרה יחידות משקל של האוויר. הוא יודע לספק כמות מדויקת של תערובת דלק למנוע, הכמות שהוא מספק משתנה לפי מהירות סיבובי המנוע, עומס על המנוע, והוא יודע לספק תערובת דלק עשירה יותר (יותר כמות של דלק באוויר) בזמן התנעת מנוע או בזמן פעולת סרק של מנועים לרכב.
מערכת הספקת דלק למנועים שונים
דרך הספקת הדלק למנוע משתנה לפי מבנה המנוע עם התפתחות המכוניות השתנתה גם דרך הספקת הדלק לקרבוראטור. בהתחלה, במכוניות ישנות מיכל הדלק היה מותקן מעל הקרבוראטור וכך היה מגיע לקרבוראטור ללא צורך במשאבת דלק או עזרה.
כיום כל המנועים בכל הרכבים מצוידים במשאבה מכנית או אלקטרונית או חשמלית. מהנדסים קובעים את מקום המשאבה, הצינורות, והקרבוראטור כדי למנוע "סתימת אדים" והפרעות אחרות בהספקת הדלק. המקום שלהם נקבע רחוק מהמנוע של הרכב כדי שלא יתחממו מחום המנוע, גם האוויר הרוח בשעת נסיעה נלקח בחשבון והוא מקרר אותם.