מתעניין במנוע לרכב ?
התקשר עכשיו להצעת מחיר, ללא התחייבות
03-716-5040

מאמרים וכתבי עת

מנועים לרכב - גל הארכובה וגלגל התנופה.

מנועים לרכב – גל הארכובה
גל הארכובה (crankshaft)נמנה בין חלקיו הניידים, הנעים, של מנועים לרכב, מנועי בנזין ודיזל, תפקיד גל הארכובה להפוך את התנועה הקווית של הבוכנה לתנועה סיבובית של גלגלי המכונית, תנועתן הישרה של הבוכנות הופכת לתנועה סיבובית של גל הרכובה, והיא מועברת מן הגל הלאה עד לגלגלי המכונית. גל הארכובה נמצא גם במדחף של אנייה, גנרטור חשמלי, משאבה מדחסי אוויר, וכולי.
גל הארכובה נתון למאמצים גדולים, וכדי להיות עמיד בפני הלחצים הפועלים עליו בשעת עבודת המנוע, הוא מיוצר מסוגי פלדה מעולים (פלדלת כרום ניקל ועוד) העוברים טיפול טראמי מיוחד. יצור חלקיו של גל הארכובה: המיסבים הראשיים, צווארי גל הארכובה, פיני גל הארכובה, והטלטלים. צורתם המיוחדת ועיבודם המכאני נעשה תוך כדי הקפדה על דיוקם ואיזונם, והם עוברים תהליך צימונט וריטוש.

מנועים לרכב – גלגל התנופה
גלגל התנופה מחובר לגלגל הארכובה במספר ברגים תוך הקפדה על חפיפה מדויקת. גלגל התנופה נמנה בין חלקיו הניידים, הנעים, של מנועים לרכב, מנועי בנזין ודיזל, תפקיד גלגל התנופה ומנחת התנודות לאגור את האנרגיה המגיעה אליו במהלך עבודת המנוע, בנוסף צידו האחורי משמש בסיס ושטח חיכוך לדיסקית המצמד.
מבנהו מותאם לגודל המנוע, גודלו נקבע לפי מספר הצילינדרים והמהירות הנדרשת, ככל שמספר הצילינדרים במנוע גדול יותר וככל שמהירות המנוע גדולה יותר, כך גלגל התנופה קטן יותר.