מתעניין במנוע לרכב ?
התקשר עכשיו להצעת מחיר, ללא התחייבות
03-716-5040

מאמרים וכתבי עת

מנועים רב צילינדרים לרכב

מנוע חד צילינדרי לרכב, מאופיין בגלגל ארכובה המסתובב שני סיבובים המהווים מהלך אחד. במהלך זה מתפתח לחץ שריפת תערובת אוויר ודלק. בגלל ריחוק הזמן היחסי בין מהלכי העבודה, נגרמים זעזועים במנוע חד צילנדרי, כדי לעזור במניעת זעזועים אילה גלגל הארכובה צריך להיות כבד ומסיבי. בשל כך מנוע זה גדול וכבד יחסית למנועים אחרים.

כדי להשיג מנוע קל יותר, כדי שתהייה רציפות טובה יותר ושקטה יותר בין מהלכי העבודה, וכדי שתנודות גל הארכובה יפחתו, בונים מנועים רב צילינדרים.
בכל שני סיבובים של גל הארכובה במנוע דו-צילנדרי שני מהלכי עבודה, במנוע 4 צילינדרים 4 מהלכי עבודה, במנוע 6 צילינדרים 6 מהלכי עבודה, וכך הלאה. ברוב כלי הרכב מותקנים מנועים בעלי 4, 6, 8, צילינדרים, מנועים בעלי 4 ו 6 צילינדרים הם הנפוצים ביותר, והם על פי רוב בעלי צילינדרים אנכיים המותקנים בטור. עם התפתחות המכונית והרצון להגברת המהירות, התפתחו מנועים בעלי 8 צילינדרים אנכיים בטור. המגרעת של מנועים אילו, שהם ארוכים יחסית ונדרש ייצוב סיבובי גל הארכובה.

שיפור בתחום זה מהווים מנועי V , הם קצרים יותר, בהם שני טורים של צילינדרים, להם גל ארכובה וגל פיקות משותפים. הצילינדרים מותקנים בזוית של 90 מעלות בקירוב, זווית זו נראית כמו האות V מכאן שמו. מבנה מנוע V מפחית את רעידות הצילינדרים וגל הארכובה, הצילינדרים הנגדיים מאזנים זה את זה, מנוע זה קצר יותר ומספק מומנט טוב יותר בסל"ד נמוך.