צריך מנוע לרכב ?
התקשר עכשיו להצעת מחיר, ללא התחייבות
03-716-5040

מאמרים וכתבי עת

זיהום מנועים לרכב

אוויר מזוהם העובר דרך מסנן האוויר לאורך אלפי קילומטרים של נסיעה ברכב, לא רק יקצר את חיי המנוע אלא יזהם את חיישן MAF , את המצערת ואת מייצב הסרק IAC. גם בעידן חדש מנועים לרכב עם מצערות הנשלטות אלקטרונית, הצטברות של לכלוך בתוך המצערת עלולה לשנות את זרימת האוויר ולגרום להתנעה קשה והפרעות בביצועי מנוע במהירות סרק של מנוע.
איך מונעים זיהום במנוע ?
לא חייבים לתחזק או להחליף מסנני האוויר ומסנני הדלק לעיתים קרובות, עובדים לא מקצועיים במוסך, יכולים לגרום נזק לבית מסנן האוויר והכוונה היא: לאלה שמתקינים את מסנן האוויר בלי לנקות את בית המסנן או בלי להסיר את האיטום מהמשטחים. שמפרקים את מערכת יניקת האוויר, תמיד צריך לבדוק ולנקות את החלק הפנימי, את קו היניקה. לא להשתמש בתרסיסים לקרבוראטור או לניקוי של חלקי הבלמים, כי ממסים אלה עלולים לגרום נזק לציר המצערת או לקלף את ציפוייה העדינים. מנקים עם מברשת קטנה.
בדיקות רבות ומיותרות עלולות לאפשר ללכלוך לחדור לתוך בית המסנן, ולעתים עקב פירוקים רבים נגרם נזק גם לתפסי המכסה של בית המסנן. השלב הבא הוא בדיקת חיישן לזיהום ולכלוך. למרות שניתן להסיר את הלכלוך הקל מחיישן זה באמצעות תרסיס ניקוי, ניקוי החיישן בדרך כלל לא ישחזר את יעילותו במאה אחוזים. יש לשאוב את הלכלוך מתוך בית מסנן האוויר ולנקות ולהסיר את הכיסוי לפני ההרכבה. אם לרכב קיימת רשתית המובנית בפתח הכניסה של האוויר, בדקו אותה ונקו במידת הצורך. החליפו את בית המסנן או את המכסים שלו במידה שהם פגומים.
בקשר למסנן הדלק: מסנני דלק מחליפים בדרך כלל כשמחליפים שמן מנוע, אבל, יש נטייה לשכוח אותם או להתעלם מהם כי הם דורשים הרבה זמן יחסית לרווח הכספי של בעל המוסך... ויש גם סיכון התלקחות באם לא סוגרים, אוטמים ומחזקים את החיבורים של מערכת הזרקת הדלק.
מנועים לרכב מודרני מצוידים במשאבת דלק עם מסנן מובנה, כך שעם כל החלפת מסנן חייבים להחליף את כל משאבת הדלק.