ראש מנוע | אטם ראש מנוע

  • שיפוץ ראש מנוע לכל סוגי הרכבים.
  • יבוא ומכירת ראשי מנוע לכל סוגי הרכבים.
  • תיקוני הברגות ומסבים מיוחדים.
  • תיקון ושיפוץ מנועים לרכב, מנועי דיזל ובנזין.

ראש מנוע שיפוץ ותיקון

  • החלפת אטם ראש מנוע
  • החלפת שסתומים וגומיות שסתומים
  • תיקון סדקים
  • החלפת שמן מנוע ומסנן שמן מנוע
  • החלפת נוזל קירור
  • ליטוש הצילינדרים
  • כיוון שסתומים
  • ניקוי יסודי של כל החלקים
  • בדיקה וחיזוק לאחר 500 קילומטר

ראש מנוע – שאלות נפוצות

שאלה: מה זה אטם ראש מנוע?
תשובה: בין ראש מנוע לבין הבלוק יש פלטת מתכת או גומי זה אטם ראש מנוע.

שאלה: מה זה פקונג?
תשובה: פקונג = אטם ראש מנוע

שאלה: מה הגורמים להרס אטם ראש מנוע ?
תשובה:
1. האטם עשוי גומי וטבעי שעם הזמן יתבלה.
2. האטם יכול להרס בגלל חום גבוה במנוע.
3. אטם ראש מנוע יכול להרס בגלל חיכוך וטיפול לא נכון של חלקי המנוע.
4. אם שרשרת טיימינג נקרעה.
5. בעקבות קורוזיה התוקפת את מעברי המים וגורמת לריקבון, סדקים ופריצת מעברי המים.
6. יש מקרים ששטח המגע בין בלוק המנוע לבין בלוק המנוע לא ישר, תא השריפה מתחמם מאוד ובמשך הזמן שורף את אטם הראש.

שאלה: מה זה הונינג?
תשובה: הונינג, זה ליטוש קל של הצילינדרים.

שאלה: מה עדיף שיפוץ ראש מנוע או החלפת מנוע?
תשובה: כל מקרה לגופו, צריך לבדוק, יש מקרים שעדיף להחליף מנוע מיבוא או מפירוק.

ראש מנוע
מנועים לרכביבוא מנועים לרכביבוא מנועים לרכביבוא מנועים לרכבמנועים לרכב

ראש מנוע וראש הצילינדר

במנוע טורי או במנוע "V" , ראש הצילינדר יצוק בנפרד, וכולל את תא השריפה המחובר בברגים לחלקו העליון של הצילינדר. המעברים שבתוך ראש המנוע דומים לאלה שבחטיבת הצילינדרים, ותפקידם להעביר את נוזל הקירור לראש הצילינדר.
למניעת דליפת גז ולשמירת לחץ הדחיסה בצילינדר, שמים אטם ראש העשוי ממתכת או מגומי, בין השטח העליון של חטיבת הצילינדרים ובין השטח התחתון של ראש מנוע.
בתוך אטם ראש מנוע יש חורים לבורגי הידוק ולמעבר נוזל הקירור מחטיבת הצילינדרים אל ראש מנוע ותא השריפה. כל ראשי הצילינדרים נעשו בעבר מברזל יצוק. כיום ראש מנוע עשוי מאלומיניום יצוק, שתכונתו מאפשרת העברת חום יעילה יותר, ועוזרת לקירור ראש מנוע. ראש חטיבת הצילינדרים במנועים בעלי "שסתומים-תלויים" כולל, נוסף על הנאמר קודם, גם מעברים לקנה השסתומים וכן נקודות משען למערכת הנדנודים להנעת השסתומים.
החלק החשוב במנוע רדיאלי הוא מערכת הצילינדרים, הכוללת את ראש מנוע ואת הצילינדר.
ראש מנוע והצילינדרים במנועים הראדיאלים הראשונים היו יצוקים גוש אחד של נתך פלדת-ניקל. כיום נוטים לייצר את ה ראש מנוע בנפרד מנתך אלומיניום, המתאים ליציקת צלעות צפופות ועמוקות, והוא בעל חוזק רב ומעביר חום מתאים. ראש המנוע מחובר לצילינדר על ידי ברגים, ואין מפרקים אותו מהצילינדר, אלה בבית חרושת בלבד.